071 - 526 1893

Gebruik van 06-nummer bij VastePrik: waarom & hoe?

28-10-2020

Gebruik van 06-nummer bij VastePrik: waarom & hoe?

Bij de vernieuwde VastePrik app & webpagina, die op 12 oktober live is gegaan, moeten gebruikers inloggen met 2-factor authenticatie. Hiervoor moet u uw 06-nummer (laten) registreren. Waarom dit nodig is en hoe u dit doet lichten we hieronder toe.

Waarom moet u uw 06-nummer (laten) registreren?
Bij de vernieuwde VastePrik moet u inloggen met 2-factor authenticatie. Dit is een hele veilige manier van inloggen, wat vereist is bij applicaties die gevoelige gegevens bevatten zoals gezondheidsgegevens. 2-factor authenticatie houdt in dat u – naast uw gebruikersnaam en wachtwoord – inlogt met een code die u via SMS ontvangt. Dit moet in ieder geval de eerste keer dat u inlogt, daarna kunt u ook inloggen met een Touch ID (vingerafdruk) of Face ID (gezichtsherkenning). Lees meer over het waarom van het gebruik van een SMS code bij de meest gestelde vragen (FAQ).

Hoe kunt u uw 06-nummer (laten) registreren?
Geef uw 06-nummer door aan de MRDM Servicedesk:

E-mail: servicedesk@mrdm.nl
Telefoon: 088 - 5700 030

De MRDM Servicedesk regelt dan uw toegang tot VastePrik. Het kan wel enige tijd (maximaal 2 weken) duren voordat dit geregeld is. Zonder het doorgeven van uw 06-nummer kunt u helaas geen gebruik maken van VastePrik.

Extra accounts instellen
Bij de nieuwe VastePrik app is het wenselijk dat elk account (e-mailadres) gekoppeld is aan een uniek 06-nummer. Wanneer u met meerdere familieleden VastePrik gebruikt moet ieder familielid een eigen account hebben. Via de MRDM Servicedesk kunt u ook extra inlogaccounts aanvragen voor familieleden. Voor deze accounts moet u zowel een e-mailadres als een 06-nummer opgeven. U kunt maximaal 4 accounts opgeven.

>>Gebruik van 06-nummer bij VastePrik: waarom & h...

Wij helpen u graag verder

neem contact op